رئیس جمهوری که در بین مردم حاضر نمی‌شود، حق طرح رفراندوم را هم ندارد

علی اکبر کریمی در نشست علنی روز چهارشنبه(10 دی ماه) در نطق خود با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و 6200 شهید استان مرکزی به ویژه شهید مدافع حرم حمید رضا انصاری گفت: از مردم انقلابی شهرستان های اراک،خنداب و کمیجان و شهرهای جاورسیان،میلاجرد ،داوود آباد ،کارچان،ساروق و روستاهایی که این خادم کوچک را در مجلس یازدهم مورد لطف مجدد قرار دارند تشکر می کنم.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: یوم الله نهم دی ماه را گرامی میداریم، روزی که نقطه عطفی در تجلی بصریت، زمان شناسی و استقامت ملت ایران در برابر جریان فتنه و توطئه های استکبار جهانی و عوامل نفوذی آن و هجمه های رسانه ای داخلی و خارجی و بیعت مجدد مردم با ولایت و آرمان های انقلاب اسلامی بود.

وی افزود:در شرایطی که ارزش پول ملی ما در سال جاری به شدت کاهش یافته و به طور منطقی باید صادرات کشور رشد زیادی داشته باشد، طی هشت ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل،حدود 20 درصد کاهش داشته است.

کریمی بیان کرد: علیرغم این که در شرایط تنگنای ارزی ناشی از تحریم نفت باید به درآمد های ارزی حاصل از کالاهای غیر نفتی اتکا کنیم، هیچ تلاش و اقدام موثری در دولت برای استفاده از فرصت طلایی موجود برای توسعه صادرات کشور دیده نمی شود.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد:اجرای سیاست های غلط و متناقض در زمینه صادرات و صدور انواع بخشنامه های خلق الساعه و سخت گیری های غیر منطقی در عرصه صادرات، بسیاری از صادرکنندگان پرسابقه و شریف کشور را که سربازان و سرداران عرصه جنگ های اقتصادی هستند، مایوس از فعالیت کرده است.

وی ابراز کرد: جناب آقای روحانی! عملکرد شخص شما و دولتتان در زمینه توسعه صادرات کالاهای ایران در بازار هزار میلیارد دلاریه پانزده کشور همسایه و منطقه اتحادیه گمرکی اوراسیا بسیار ضعیف بوده است و عملکرد مایوس کننده شما در خصوص حضور در بازار گسترده کشور سوریه که با خون مقدس شهدای مدافع حرم به عنوان فرصتی طلای در اختیار اقتصاد ایران قرار گرفته است،خیانتی آشکار به خون مقدس این شهدا محسوب می شود. کاش شما هم برخی از روسای جمهوری کشورهای منطقه یاد می گرفتید که در شرایط کرونایی برای حفظ و حراست از منافع ملی خود و برای توسعه بازار های صادراتی کشورشان،سفر های خارجی خود را نیز تعطیل نکردند.

کریمی  ادامه داد: شما طبق اصل 121 قانون اساسی به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قران کریم و ملت ایران قسم خورده اید که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت هایی که بر عهده دارید بکار گیرید و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور کنید، ولی متاسفانه شما حتی برای مهمترین وظایف قانونی خود، در داخل کشور هم تحرک و حضوری ندارید.

وی افزود: جناب آقای روحانی! در شرایطی که همه ملت ایران اعم از کسانی که به شما رای دادند و از رای خود پشیمانند و آن ها که رای نداده اند، برای اتمام دوره ریاست جمهوری شما لحظه شماری می کنند و نمایندگان مردم در مجلس هم با توجه به مصالح کلی کشور، دولت شما را به مثابه خاری در چشم و استخوان در گلو تحمل می کنند، لااقل هر از چندی با طرح سخنان تفرقه انگیز و تنش آفرین با اعصاب و روان مردم بازی نکنید.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: شما که جسارت چند دقیقه حضور در بین جمعی از مردم ندارید و تاکنون حاضر نشده اید حتی چند دقیقه در جمعی از پزشکان و پرستاران یک مرکز درمانی کشور بروید و به آن ها برای مقابله با بیماری کرونا خدا قوت بگویید، چگونه به خود اجازه می دهید مسائلی همچون پیشنهاد برگزاری رفراندوم را مطرح کنید ؟!!

وی افزود: در طی روز های اخیر خبر اتمام ادغام شش بانک متعلق به نیروهای مسلح در بانک سپه توسط مسئولان دولت اعلام شد.با عنایت به نامه 110 نماینده مجلس خطاب به وزیر اقتصاد در خصوص لزوم رعایت حقوق قانونی 180 هزار نفر سهامدار بانک مهر اقتصاد و صدها هزار نفر از سهامداران بانک های ادغام شده دیگر که غالبا از ایثارگران و کارکنان نیروهای مسلح کشور هستند،لازم است ارزش اموال و دارایی ها و قیمت سهام شش بانک مذکور به قیمت روز ارزیابی شده و حقوق قانونی سهامداران این بانک ها به طور کامل و دقیق محاسبه و پرداخت شود. همچنین زیر ساخت های فنی و نرم افزاری موجود در بانک سپه،آمادگی لازم برای ادغام این شش بانک درای چند میلیون نفر مشتری سپرده گذار را ندارد و نباید نصب تابلوی بانک سپه بر سر درب این بانک های به معنای اتمام فرآیند ادغام آن تلقی می شود.

کریمی گفت: از وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می خواهم که در فرآیند ادغام، از نابودی ظرفیت های گسترده موجود در این بانک ها به ویژه بانک مهر اقتصاد و انصار که جزو مدرنترین و پیشروترین بانک های کشور بوده و در ارایه خدمات بانکی،پیشرفته تر از بانک سپه هستند جلوگیری شود، همچین با توجه به نیاز گسترده نیروی های مسلح و صنایع دفاعی کشور به خدمات بانکی، ضروری است در اسرع وقت مدیریت بانک سپه که قبل از پیروزی انقلاب در اختیار ارتش بوده به ستاد کل نیروهای مسلح سپرده شده و به طور کامل در اختیار نیروهای مسلح قرار بگیرد.

وی ادامه داد:سهام متعلق به دولت در شرکت هپکوی اراک پس از چند بار دست به دست شدن در طی سال های اخیر و بیکاری و بلاتکلفی کارگران، در مرداد ماه امسال به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد. از وزرای اقتصاد و رفاه و رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه وبودجه انتظار دارم که در اسرع وقت با استفاده از مجوز پیشبینی شده در بند (و) تبصره(2) قانون بودجه سال جاری،نسبت به تهاتر بدهی های بانکی شرکت هیپکو با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت، اقدام و مهم ترین مانع فعال شدن این شرکت را از پیش پای آن بردارند.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: طرح مجدد لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام در این روزها، بهانه لازم برای بازی سیاسی جدید در کشور را فراهم نموده است. بازی گره زدن معیشت مردم به پذیرش شروط ذلت بار و ضد امنیت ملی و مکمل های تحریم ها،در قالب FATF که قبلا مطرح شده بود، با بازی سیاسی جدید گره زدن واکسن کرونا به FATF در این روزها تکمیل شده است و در حالی که مسئولان ذیربط در بانک مرکزی و وزارت بهداشت، تاثیر مسایل مربوط به FATF  برحوزه بهداشت و روان مردم را رد کرده اند، مسئولان سیاسی در دولت، همچنان بر تبلیغ دوگانه واکسن کرونا با FATF و جان انداختن ضرورت تصویب FATF از این رهگذر، اصرار دارند که جای بسی تامل است.

وی افزود: ضروری است مسئولان وزارت بهداشت درمورد خرید واکسن خارجی کرونا نهایت دقت و وسواس را اعمال نمایند تا واکسن های تولید شده توسط شرکت های آمریکایی و اروپایی که خود در معرض اتهام تولید ویروس کرونا هستند، بر روی ملت ایران آزمایش نشوند. لایحه بودجه سال 1400 با کسری تراز عملیاتی 317 هزار میلیارد تومانی و درآمد های غیر واقعی و وابستگی شدید به نفت و استقراض که با سیاست های اقتصادی مقاومتی مغایرت اساسی داشته و از انتظارات رهبری در زمینه اعمال اصلاحات ساختاری در بودجه  دولت، فاصله بسیار زیادی دارد، می تواند آثار تورمی گسترده و خسارات بسیار زیادی برای معیشت مردم و اقتصاد کشور در سال های آینده  به همراه داشته باشد، لذا از همکاران عزیز در مجلس انتظار می رود با حساسیت بیشتری با لایحه بودجه 1400 برخود شود و تصمیمی در آن گرفته شودکه با مطالبات و انتظارت به حق رهبری و مردم از این مجلس انقلابی انطباق داشته باشد.

اشتراک گزاری

درباره ی shora-markazi

همچنین ببینید

نشست خبری

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت :

مشارکت حداکثری در انتخابات راهبرد اصلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *